.

.

در خرید لپ تاپ دست نگه دارید

امروز 30 مرداد92

جدول مشخصات فنی و قیمت لپ تاپ

با توجه به افت نسبی نرخ ارز در روزهای گذشته؛ امروز قیمت لپ‌تاپ‌ها در بازار هم با کاهش روبرو شد و قیمت برخی از لپ تاپ ها تا صد هزار تومان ریزش کرد. احتمال اینکه روند نزولی قیمت در روزهای آینده حفظ شود وجود دارد.

 

ادامه مطلب ...

داستان و ماجرای قوم اُخدود

داستان و ماجرای قوم اُخدود

اُخدود بمعنی شکاف بزرگ در زمین است و اصحاب اُخدود قوم جبار و ستمگری بودند در سرزمین نجران ( یمن امروزی) که مسیحیان واقعی را در گودالهای بزرگی از آتش می اندانختند تا از دین خود دست بردارند و به دین یهود در آیند.

داستان این قوم در سوره بروج آیات 4 الی 8 بیان شده است.

ادامه مطلب ...

آموزش نرم افزار Deep Freeze

دیپ فریز چیست؟ Deep Freeze

Deep Freeze  یکی از محصولات شرکت  Faronics است .

این نرم افزار تمامی تغییرات سیستم رایانه را بعد از ریسیت کردن کامپیوتر، به حالت قبل برمی گرداند! مهم نیست که این تغییرات و تنظیمات توسط کاربر انجام شده باشد و یا ویروسها ویندوز را آلوده کرده باشند، فقط کافیست رایانه خود را ریستارت(Reset) کنید تا همه تغییرات به حالت اولیه خود باز گردد.

 

ادامه مطلب ...

مشخصات فنی و قیمت گوشی های همراه در بازار

امروز 28 مرداد 92

مشخصات فنی و قیمت گوشی های همراه در بازار

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ گوشی های هوشمند و لمسی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده اند به طوریکه آمارها نشان می دهد که فروش گوشی های لمسی از انواع دیگر پیشی گرفته است.

حالا اگر قصد خرید یکی از این گجت های هوشمند را دارید می توانید از جدول زیر کمک بگیرید. این قیمت ها براساس نوع گارانتی درج شده نوشته شده است و ممکن است در بازار با گارانتی های دیگر قیمت ها کمی متفاوت تر باشد.




 

ادامه مطلب ...

فواید انگور-Benefits of Grapes

فواید انگور  - Benefits of Grapes

حالا که فصل تابستان است و فصل انگور ،خوب است کمی به فواید این میوه ی بهشتی اشاره کنیم.
انگور میوه‌ای است بهشتی که شامل ویتامین‌هایA، B، و C می‌باشد هم چنین دارای مقداری منیزیم، کلسیم، آهن،‌ فسفر، پتاسیم و آلبومین است‌.
انگور هم لاغر کننده است و هم چاق کننده بدین گونه که اگر انگور را از صبح تا ظهر خالی میل کنید لاغر کننده است و اگر آن را همراه با غذا میل کنید چاق کننده است. توجه داشته باشید وقتی انگور میل می‌کنید پشت آن آب سرد ننوشید و یا میوه‌های خشک مانند برگه هلو و غیره را با انگور و آب میل نکنید، زیرا دچار دل درد می‌شوید.

 

ادامه مطلب ...

لقمان حکیم + حکمت های عبرت و پند آمیز وی

لقمان حکیم و حکمت های حکیمانه و پندآمیز وی

حضرت لقمان علیه‏السلام‏

یکى از حکماى صالح و وارسته بزرگ تاریخ، که نام مبارکش در قرآن، دو بارآمده، و یک سوره قرآن (سوره سى و یکم) به نام او است.
محدث و مورخ معروف، مسعودى می‏ نویسد: لقمان از اهالى نَوبه (واقع در آفریقا سودان امروزی) بود ارباب او قین بن حسر نام داشت، لقمان در دهمین سال حکومت حضرت داوود علیه‏السلام به دنیا آمد، عبد صالح بود، خداوند نعمت حکمت را به او عطا کرد، او در نقاط مختلف زمین، عمر طولانى کرد، همواره حکمت و وارستگى از او آشکار میشد و تا عصر حضرت یونس علیه‏السلام زندگى کرد.

زندگینامه لقمان حکیم

ادامه مطلب ...

سرگذشت عبرت آمیز حضرت عُزیر علیه السلام

سرگذشت عبرت آمیز حضرت عُزیر علیه السلام

 حضرت عُزَیر علیه‏السلام یکى از پیامبران است که نام مبارکش یک بار در قرآن آمده، آن جا که در آیه 30 سوره توبه می خوانیم:

وَ قالَتِ الیَهُودُ عُزَیرٌ ابنُ اللهِ،

یهود گفتند: عُزَیر پسر خدا است.

نیز داستانى در قرآن به طور فشرده (در آیه 295 بقره) راجع به مرگ صد ساله شخصى، و زنده شدن او بعد از صد سال آمده که طبق روایات متعدد، این شخص همان عُزیر پیامبر بوده که خاطرنشان می شود.

عُزیر که نامش در لغت یهود عزراء است در تاریخ یهود داراى موقعیت خاصى است. یهودیان معتقدند که با بروز بخت النصر پادشاه بابل، و کشتار وسیع او، وضع یهود در هم ریخت. او معبدهاى آنان را ویران کرد و توراتشان را سوزانید و مردانشان را به قتل رسانید و زنان و کودکانشان را اسیر کرد. سرانجام کورش پادشاه ایران بابل را فتح کرد و روى کار آمد. عُزیر علیه‏السلام نزد او آمد و براى یهود شفاعت کرد، کورش موافقت کرد، آن گاه یهودیان به شهرهاى خود بازگشتند. در این هنگام عُزیر طبق آن چه در خاطرشان مانده بود، تورات را از نو نوشت و خدمت شایانى در بازسازى جمعیت یهود کرد. از این رو یهودیان براى او احترام شایانى قایلند و او را نجاتبخش و زنده کننده آئین خود می دانند.

همچنین موضوع باعث شد که گروهى از یهود را ابنُ الله (پسر خدا) خواندند.

 
ادامه مطلب ...