.

.

پایگاه داده ها

دانشجویان عزیز می توانند مطالب فصل اول و دوم درس پایگاه داده ها را از منوی پیوند های روزانه (سمت چپ) دریافت کنند.تا حدودی حجم فایلها فشرده شده اند تا سریع تر دانلود شوند.

موفق و پیروز باشید.


پایگاه داده  Database



نایت اسکین

ارتباط خواب دیدن با وضعیت سلامتی

خواب دیدن موضوعی است که هنوز محققان درباره آن اطلاعات زیادی ندارند. هر فرد ۴تا۶ ساعت در شب می خوابد و در این مدت خواب می بیند اما در هفته تنها ۲یا ۳ خواب خود را به خاطر می آورد. نتایج بررسی ها نشان می دهد اگر هنگام خواب دیدن فرد بیدار شود، خواب خود را به یاد می آورد اما اگر تا زمانی که خواب دیدن وی به اتمام می رسد، از خواب بیدارنشود، دیگر خواب خود را به خوبی به یاد نمی  آورد. از آن جا که زنان نسبت به مردان خواب سبک تری دارند بیشتر خواب خود را به یاد می آورند.

 نایت اسکین
ادامه مطلب ...

نمونه سوالات حماسه حسینی دوره ضمن خدمت فرهنگیان

(سوالات حماسه حسینی جلد 1)مخصوص دوره های ضمن خدمت فرهنگیان 20ساعته باکد92503092

سوالات گروه 1

1- سخن حماسی سخنی است که:

الف: آهنگ و ریتم حماسی دارد ¡  ب: در رثاء کسی باشد ¡  ج: بویی از غیرت و مردانگی داشته باشدl               د: هیچکدام¡

2- حماسه ی حسینی چه جنبه ای دارد؟

الف: قومی¡                  ب: ملی¡                      ج: مذهبی¡                   د: انسانیl

3- کتاب تاریخ اندلس از کیست؟

الف: علاءالدین نجاری¡    ب: علی بن حسین اندلسی¡                  ج: مرحوم آیتیl             د: عطاملک جوینی¡

4- در مقابل اعلام خداوند که فرمود: « انی جاعل فی الارض خلیفه» چه کسانی اعتراض کردند؟

الف: همه ی فرشتگان¡   ب: جبرئیل¡       ج: عزرائیل¡       د: آن دسته از فرشتکان که فقط صفحه ی سیاه بشریت را می دیدندl

 داتلود کل سوالات

ادامه مطلب ...

با 10 تبلت برتر در بازار آشنا شوید

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، پس از موفقیت گوشی های هوشمند  در بازار موبایل، تبلت های پا به عرصه بازار ها نهادند. این تبلت های از شرکت های مختلفی تولید و راهی بازار می شوند که هرکدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند.
در این مطلب قصد داریم به معرفی ده تبلت برتری که در طی این سال ها عرضه شده و در بازار ایران نیز موجود است بپردازیم. پس با ما همراه باشید...

Apple iPad Air

 نایت اسکین

ادامه مطلب ...

فشار خون و اندازه گیری آن

رگهای خونی موسوم به سرخرگها ، خون را از قلب به اندام های گوناگون بدن می رساند. هر بار که قلب منقبض می شود ، خون را با فشار وارد سرخرگها می کند بنابراین فشار خون، حاصل مقاومت عروق در برابر ضربانهای قلب است.

فشاری که در عروق خونی در پی ضربان قلب پدید می آید فشار خون " سیستولیک" نام دارد و فشاری که به هنگام استراحت قلب یعنی بین دو ضربان پدیدار می شود فشار خون "دیاستولیک" است.

در بزرگسالان میزان طبیعی فشار خون "سیستولیک" 120 میلی لیتر جیوه و فشار خون " دیاستولیک" 80 میلی لیتر جیوه است که اغلب 120 روی 80 خوانده می شود.

فشار خون طبیعی در کودکان کمتر از ده سال 90 روی 60 و در بزرگسالان 120 روی 80 و در میانسالان 130 روی 85 میلی متر جیوه است.

 نایت اسکین

ادامه مطلب ...

پرورش و نگهداری بنجامین

برای اشخاصی که در نگهداری گیاهان آپارتمانی تازه‌کار هستند، نگهداری بنجامین توصیه نمی‌شود زیرا گیاه خیلی حساسی است و به مراقبت‌های مخصوصی نیاز دارد
بنجامین از آن دسته گیاهانی است که در خیلی از خانه‌ها پیدا می‌شود ولی افراد کمی هستند که به‌خوبی از روش‌های نگهداری آن آگاهند و دقیقا می‌دانند چطور با گیاه برخورد کنند، در واقع وقتی این گیاه را می‌خرند پر برگ و شاداب است اما بعد از مدتی ماندن در اتاق آن شادابی روزهای نخست خود را از دست می‌دهد.


بنجامین,پرورش و نگهداری بنجامین

 نایت اسکین

ادامه مطلب ...

چرا دندان تغییر رنگ می دهد؟

بطور کلی دندان ها به علل زیر دچار بدرنگی می شوند:

دندان  بد رنگ,  جرم گیری <b>دندان</b>

1-  بدرنگی های سطحی ناشی از جرم ، پلاک ، رنگ های غذایی ، تنباکو و سیگار.
راه های درمان این بدرنگی ها عبارتند از : مسواک زدن منظم ، جرم گیری و پالیش دندان توسط دندان پزشک و بهداشتکار بطور منظم ، تغییر عادات غذایی و محدود کردن مصرف قهوه و نوشابه های رنگی و عدم استعمال دخانیات.

نایت اسکین

ادامه مطلب ...