.

.

آشنایی با انواع حافظه کامپیوتر

حافظه با هدف ذخیره سازی اطلاعات ( دائم ، موقت ) در کامپیوتر استفاده می گردد و دارای انواع متفاوتی است :

RAM

ROM

Cache

Dynamic RAM

Static RAM

Flash Memory

Virtual Memory

Video Memory

BIOS 

  نایت اسکین
ادامه مطلب ...

آشنایی با قفل های سخت افزاری و نرم افزاری

با توجه به افزایش نرم افزارها در سیستم های کامپیوتری و همچنین گسترش یافتن کپی های غیرمجاز، طراحان و مهندسین نرم افزار به دنبال راهی برای جلوگیری از این نوع تخلفات هستند که قفل های نرم افزاری نمونه ای از آنهاست و اینجاست که بحث قفل های سخت افزاری و نرم افزاری پیش می آید.
تعریف قفل‌های سخت افزاری 
Hardware lock
به هر برنامه‌ای که کنترل کپی آن از طریق سخت افزار اضافی قابل انجام می‌باشد، قفل سخت افزاری گویند.
تعریف قفل‌های نرم افزاری
Software Lock
به هر برنامه‌ای که کنترل کپی آن فقط از طریق نرم افزار و بدون نیاز به سخت افزار اضافی قابل انجام باشد، قفل نرم افزاری گویند.
  نایت اسکین
ادامه مطلب ...

آشنایی با ماشین لباس شویی جدید سامسونگ

امروزه ابزارهای هوشمندی ساخته شده که ما را در برنامه‌ریزی و انجام راحت‌تر کارها یاری می‌دهد. مثلا تصور کنید می‌خواهید در ساعاتی که خارج از منزل هستید، دستور انجام کاری را به یکی از وسایل خانه بدهید! با دستگاه‌های هوشمند این آرزو به واقعیت تبدیل شده است. یکی از جدیدترین فناوری‌ها در ماشین لباسشویی جدید سامسونگ به نام کریستال بلو (Crystal Blue) به‌کار گرفته شده که قابلیت شستشوی هوشمند و کنترل از طریق وای فای را دارد. با این امکان جدید به راحتی می‌توان از خارج از منزل و با تلفن همراه، دستور آغاز شستشو را داد و بر تمام مراحل شستشو نظارت کرد.

 

  نایت اسکین

ادامه مطلب ...

حدود 1.2 میلیارد مودم به راحتی هک می‌شوند! مودم شما چطور؟

میلیون‌ها سوییچ، روتر و مودم در سراسر دنیا همراه با فایروال‌های آن‌ها قابل هک شدن هستند و این آمار طبق بررسی است که یک موسسه آمریکایی صورت داده است. حال آیا مودم شما در بین این دسته قرار می‌گیرد؟ بگذارید باهم بررسی کنیم.

به گزارش «تابناک» موسسه آمریکایی Rapid7 طبق بررسی که صورت داده است – اینجا – متوجه شده که یک اشکال اساسی در پیکربندی مودم‌ها و روترهای مورد استفاده کاربران در سراسر دنیا وجود دارد. این مشکل در تنظیمات NAT-PMP این دستگاه‌ها است که اجازه می‌دهد شبکه‌های خارجی با دستگاه‌هایی که بر روی یک شبکه داخلی پیکربندی شده‌اند، ارتباط برقرار کند.

  نایت اسکین

ادامه مطلب ...

واکنش رسانه های مختلف داخلی به بورسیه ها

روابط عمومی وزارت علوم روز گذشته در اطلاعیه ای نتیجه بررسی بورسیه های غیرقانونی را اعلام کرد. بررسی ای که از زمان استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم سابق 3 ماه زمان برای اعلام نتیجه آن در نظر گرفته شد. 3 ماه تمام شد و نتیجه بررسی  این بود که وزارت علوم در این اطلاعیه از لغو بورس ۸۴۰ نفر، بی توجهی وزیر اسبق علوم (کامران دانشجو) به اعتراض ها درباره روند انتخاب بورسیه ها، احتمال لغو بورس ۱۲۴۱ نفر و پیگیری قضایی مسئولان متخلف خبر داد.
 
 نایت اسکین
ادامه مطلب ...