.

.

چرا قرآن قصه و داستان تعریف می کند؟

از نگاه علامه طباطبایى در تفسیر المیزان قصه  هاى قرآن حاوى حوادثى از گذشته است که ذکر آنها مى ‏تواند وسیله هدایت انسان باشد . به همین روى بسا قسمت هاى یک قصه در مواضع مختلف قرآن پراکنده شده است .

روش علامه در بیان داستانهاى قرآن چنین است که آیات پراکنده مربوط را گردآورى مى ‏کند و صورت کامل آنها را ارایه می  نماید . نیز چنانچه در روایات اطلاعاتى درباره داستانها آمده باشد و با قرآن و عقل و طبع سلیم مخالفتى نداشته باشد، نقل آنها را بى ‏اشکال مى ‏شمارد .

 نایت اسکین

ادامه مطلب ...

نگاهی به سیر تکاملی ماوس ها

ماوس ها در اواسط دهه ۶۰ میلادی به وجود آمدند و طی ۴۰-۵۰ سال سیر تکاملی خاصی را طی کردند و به آنجایی رسیدیم که حالا می بینیم.

دیجیاتو: شکل ظاهری ماوس ها تغییر کرد و از یک تکه چوب زمخت و بد دست به جایگاه امروزی رسیدند. شیوه کار آن ها به کل متحول شد و دقت آن ها بالا رفت.

نایت اسکین

ادامه مطلب ...

تلویزیون 4K چیست؟ + معرفی مدل های برتر

اگر شما هم خبرهای نسل جدید تکنولوژی صفحه نمایش ها را دنبال می کنید حتما بارها عبارت 4K را شنیده اید. اما سوالی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد این است که دقیقا تکنولوژی 4K چیست و این تلویزیون ها چه تفاوت‌هایی با تلویزیون های کیفیت بالا (HD) دارد؟

بعد از تولید نمایشگرهای LED و 3D، در سال گذشته نسل جدید تلویزیون ها و صفحه نمایش ها وارد بازار شد. امروزه بیشتر برندهای معتبر مانند ال جی و توشیبا از تلویزیون های 4K خود رونمایی کرده اند و با ورود برندهای دیگر نظیر پاناسونیک و سامسونگ به این عرصه، رقابت در تولید تلویزیون ها و صفحه نمایش های 4K بیش از پیش داغ شده است.

     نایت اسکین

ادامه مطلب ...

کدام آنتی ویروس در ایران بیشتر فروش دارد؟

هفته نامه عصر ارتباط - مریم عسگری: افزایش استفاده از کامپیوترهای شخصی همراه، تبلت و گوشی هوشمند در نار افزایش سطح اطلاع رسانی در رابطه با خطر ویروس های رایانه ای موجب شده است که بازار نرم افزارهای آنتی ویروس بیش از پیش بزرگ شده و به این ترتیب شاهد افزایش تنوع در بازار این کالا باشیم.

علاوه بر این، تنوع بالای محصول، برند و قیمت در کنار حضور قوی شرکت های مطرح و نمایندگان رسمی فروش و خدمات پس از فروش و البته افزایش آگاهی خریدارانس ازمانی و کاربران شخصی، موجب شده است که محصولات اورجینال آنتی ویروس نسبت به سال های قبل، بازاری پرمخاطب داشته باشند و در مقابل قفل شکسته ها به حاشیه فرستاده شوند.
    نایت اسکین
ادامه مطلب ...

بهترین گوشی های زیر ۶۰۰ هزار تومان

zoomit.ir: گوشی‌های هوشمند متنوعی با پلتفرم‌ها، مشخصات فنی، ویژگی‌های ظاهری و بسیاری فاکتورهای دیگر در بازه‌های مختلف قیمتی عرضه شده‌اند. همین تنوع در بین گوشی‌های مختلف باعث می‌شود تا در زمان خرید، گیج شویم و نیاز به راهنمایی خوب و جامع پیدا کنیم.
   نایت اسکین
ادامه مطلب ...

ترفند های جالب و کاربردی در مرورگر فایرفاکس 35

یک پزشک: در فایرفاکس ۳۵ بهبودهای بزرگ و کوچک زیادی اعمال شده است. اگر تا به حال هیچ‌گاه از این مرورگر محبوب بنیاد موزیلا استفاده نکرده‌اید و یا مجدداً قصد استفاده از آن را دارید در ادامه این مقاله شما را با ترفندهای نرم‌افزاری آشنا خواهیم کرد که تجربه دلپذیر تری از کار با فایرفاکس را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
  نایت اسکین
ادامه مطلب ...

راهنمای خرید مودم

همسهری آنلاین - نگار شهیددخت: مودم وسیله کوچکی است که امکان اتصال به اینترنت را فراهم می‌کند؛ درواقع درخواست کاربر را از کامپیوتر مبدا به شبکه و همینطور نتیجه درخواست را از شبکه به کامپیوتر کاربر منتقل می‌کند.


 آشنایی با همه خطاهای مودم

استفاده از مودمی با کیفیت و قدرتمند می‌تواند به کاربر کمک کند تا مشکل کمتری در برقراری اتصال به شبکه داشته باشد. با توجه به اینکه امروزه بسیاری از کاربران به جای رایانه‌های رومیزی و PC از لپ تاپ و تبلت استفاده می‌کنند و در بسیاری از سازمان‌ها و ساختمان‌ها بیش از یک سیستم رایانه‌ای برای اتصال به اینترنت وجود دارد، مودم‌های بی‌سیم یا همان WiFi از محبوبیت بالاتری برخوردار شده‌اند. اگرچه بیشتر شرکت‌های خدمات‌دهنده خودشان مودم هم ارائه می‌دهند اما بهتر است خودتان دست به‌کار شوید و کمی در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید.

  نایت اسکین

ادامه مطلب ...