.

.

وب سرور چیست؟

چکیده‌ی مطلب

بسیاری از مردم رانندگی با ماشین را تجربه نموده اند و با آن آشنایی دارند ، اما آگاهی  دانش و علم اینکه ماشین چگونه کار می کند و از چه اجزایی تشکیل شده است را به ندرت دارند. بسیاری از مردم به صفحات وب آشنا هستند، اما دانش و آگاهی چگونگی ایجاد صفحات وب و نحوه انتقال اطلاعات را ندارند. در اینجا ما به این سوال پاسخ می دهیم که "یک وب سرور" چیست؟ 

  نایت اسکین

ادامه مطلب ...

بررسی انواع امواج رادیویی و مضراتی که دارند

تابش، نشر انرژی از هر منبعی است. اشعه ی ایکس یک نمونه از تابش است اما نوری است که از طرف خورشید آمده و باعث ایجاد گرما می شود. وقتی در مورد تابش و سرطان صحبت می کنیم بیشتر افراد در مورد نوع خاصی از تابش ها مانند اشعه ی ایکس یا اشعه های منتشر شده از راکتورهای هسته ای فکر می کنند اما انواع دیگری از تابش ها وجود دارند که بسیار متفاوت عمل می کنند.

     نایت اسکین

ادامه مطلب ...

آشنایی با متا تگ ها

چکیده‌ی مطلب

بهینه سازی و افزایش بازدید سایت یکی از مواردی است که امروزه مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است اهمیت این موضوع به این دلیل است که اغلب مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. علاوه بر این که موتورهای جستجو بر عواملی نظیر محتوای با ارزش متناسب با کلمات مورد جستجو و کدهای بهینه شده تاکید داشته اند امروزه بر روی طراحی بهینه و کمیت و کیفیت پیوندهایی که به وب سایت شما ارجاع داده می شوند و در رنکینگ سایت در موتورهای جستجو تاثیر به سزایی دارند، پافشاری می ورزند. متاتگ ها یکی از کلیدی ترین ابزارها برای رسیدن به رنکینگ بالا می باشد. از این رو در این مقاله انواع متاتگ ها و کاربرد های آنها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

    نایت اسکین

ادامه مطلب ...

معرفی جاوا اسکریپت

چکیده‌ی مطلب

زبان های برنامه نویسی متعددی هستند که از آنها برای انجام اعمال و توابع مختلف در وب استفاده می شود. اما می توان گفت که زبان جاوا اسکریپت(Java Script) محبوبترین و پرکاربردترین زبان برنامه نویسی و یا بهتر بگوییم زبان اسکریپت نویسی شناخته شده در دنیای وب است. درخلال طراحی سایت گاهی شما نیاز پیدا می کنید اتفاق خاصی در صفحه رخ بدهد و یا محاسباتی انجام شده و در نتیجه آن تغییراتی در صفحه صورت بگیرد. آشنایی با زبان اسکریپتی جاوا اسکریپت و یا به اختصار Js، شما را در تسهیل و انجام اینگونه انتظارات یاری می کند. 

نایت اسکین

ادامه مطلب ...

SSL چیست؟

افراد اطلاعات مورد نیاز خود را در طول روز از طریق اینترنت دریافت و ارسال می نمایند. برخی از این اطلاعات محرمانه نبوده و اهمیت چندانی ندارد.

به عنوان مثال: آگهی فروش سهام یک شرکت مطلب محرمانه ای نیست.

اما برخلاف این اطلاعات، اطلاعاتی وجود دارند که بسیار قابل اهمیت و محرمانه هستند.
به عنوان مثال رمز حسابهای بانکی از این قبیل اطلاعات است.

   نایت اسکین
ادامه مطلب ...

نحوه برقراری امنیت سایت

در هر لحظه روش جدیدی توسط هکرها و نفوذگران برای دستیابی به اطلاعات محرمانه، خرابکاری و... بر روی شبکه جهانی اینترنت بکارگرفته می شود. این مسئله موجب نگرانی مدیران و صاحبان وب سایت ها در مورد امنیت سایتشان شده است. روش های پیشگیرانه ای برای جلوگیری از نفوذ و برقراری امنیت سایت وجود دارد. برای جلوگیری از هک و نفوذ بهتر است مدیران سایت از نقاط ضعف و حفره های امنیتی که خرابکاران از آن ها بهره می گیرند، مطلع باشند.

در اینجا به انواع تهدیدات و حملاتی که ممکن است امنیت سایت شما را به خطر بیاندازد پرداخته و علل و روش های جلوگیری از آنها را بررسی می کنیم.

   نایت اسکین

ادامه مطلب ...

تفاوت پورتال با وب سایت

واقعاً پورتال چیست؟ چه تفاوتی با وب سایت دارد؟ آیا پورتال (پرتال) سیستم مدیریت محتوا (CMS) است؟ اینها سوالاتی هستند که امروزه در ذهن بسیاری وجود دارد. در این مقاله سعی شده بصورتی ساده و شفاف به مزایا، کاربردها و تفاوت های پورتال با وب سایت ها و سیستم های مدیریت محتوا (Content Management System) پرداخته شود.
   نایت اسکین
ادامه مطلب ...