.

.

قاچاقچی های مدرن در وایبر و تلگرام

به گزارش خبرآنلاین، مدت زیادی نیست که کابران شبکه های اجتماعی از وایبربه تلگرام کوچ کرده اند.به جز معدود تکس(پیامک) های تبلیغاتی که تبلیغات چی های کشورهای همسایه محصولات خود را هر از گاهی از طریق خط های موبایل ایران معرفی می کنند،صدایی از زنگ وایبر کسی بلند نمی شود.

نایت اسکین

این شبکه به اندازه ای کند شده که کسی رغبت به باز کردن آن هم نمی کند،چه برسد به اینکه تبلیغات پیامکی وایبر را باز کند. البته تبلیغات چی های همسایه هم سریع به سوی تلگرام روی آورده اند و حالا از بین انبوه تکس هایی که از سوی گروههای رنگارنگ کاری،فامیلی یا دوستانه می رسد،آن وسط ها هم یکی تکس(پیامک) فرستاده که محصول ما را بخرید!

به گزارش خبرآنلاین؛ گزارش های غیر رسمی حاکی است که در حال حاضر ۲۲ میلیون گوشی هوشمند در کشور وجود دارد و ضریب نفوذ اینترنت در ایران براساس آخرین آمار وزارت ارتباطات جدیدترین آمارها از استفاده کاربران ایرانی از اینترنت نشان می دهد که ضریب نفوذ اینترنت در ایران به ۵۳.۲۹ درصد رسیده و اتصال به شبکه اینترنت از طریق تکنولوژی ADSL بیشترین سهم را در میان سایر اتصالات به خود اختصاص داده است.

این آمار در کنار پیش بینی قائم مقام سازمان فناوری اطلاعات ایران که گفته تعداد گوشی هوشمند در دست مردم از ۲ میلیون گوشی در سال ۹۲ در حال حاضر به ۲۲ میلیون رسیده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به ۴۰ میلیون گوشی هوشمند برسد، آمار عجیبی نیست.

این آمار نشان می دهد که تبلیغات چی های همسایه شاخک هایشان خیلی خوب کار می کند.محصولاتشان را بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و مالیات از طریق پیامکی رایگان به خانه های ایرانی ها ارسال می کنند.در سالهای اخیر محصولات بی کیفیت چینی از طریق شبکه های ماهواره ای فارسی زبان راه ورود به بازار ایران را پیدا کرده اند.

این محصولات که اغلب به صورت قاچاق وارد کشور شده، به صورت ارسال پستی در اختیار متقاضی ها قرار می گیرد.اما از خدمات پس از فروش و یا استاندارد خبری نیست.گزارش های بسیاری از کلاه برداری به شیوه های مدرن هر روز به گوش می رسد.آنچه در این میان اهمیت دارد،آگاه سازی و اطلاع رسانی به موقع به مردم است تا برای خرید خود ارزش قایل شده و هر جنس بی کیفیتی را نخرند.

تبلیغات چی های همسایه،در واقع شبکه گسترده ای از ارتباطات ماهواره ای و اینترنتی را در اختیار گرفته اند تا اجناس بی کیفیت که قالبا کالاهای مصرفی بی کیفیت چینی بوده و حداقل استانداردهای لازم را ندارد،از طریق این شبکه گسترده که یک سرآن در کشورهای همسایه است،به فروش می رسانند.

در این میان وزارت صنعت،معدن و تجارت به عنوان متولی واردات سکوت اختیار کرده تا بازار ایران به تاراج این محصولات بی کیفیت برود.قاچاق چی هایی که اینک مدرن شده و تبلیغ های اینترنتی می کنند و نه تنها مالیات نمی پردازند! بلکه بار مستقیم پرداخت مالیات رابر دوش مصرف کننده ایرانی گذاشته اند و با این کار یک تیر و دو نشان زده اند!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.