.

.

8 عدد شگفت‌انگیز در علم ریاضیات را بشناسید

اعداد دنیای پررمزورازی دارند؛ از روزگار قدیم دانشمندان و فیلسوفان زیادی در رابطه با اعداد و روابط آن‌ها تحقیق کرده‌اند. اعداد مهمی وجود دارند که شما با شناختن آن اعداد، کلید دنیای اعداد را در دست دارید.

نایت اسکین

ادامه مطلب ...

داستان مردی که با مرگ به روشنایی رسید

«مرگ ایوان ایلیچ» یکی از کوتاه‌ترین کارهای «لئو تولستوی» نویسنده کلاسیک روسیه است و داستان آن درباره مردی است که با نزدیک شدن به مرگ به پاسخ بزرگ‌ترین گره‌های زندگی‌اش می‌رسد.

نایت اسکین

ادامه مطلب ...

به بهانه شهادت شهید نواب صفوی در سریال «معمای شاه»

  «فاطمه‌سادات نواب‌صفوی»، یکی از عکاسان دوران دفاع مقدس است. یادگار مردی که امام خامنه‌ای در خصوص وی این گونه فرموده‌اند: «اولین جرقه‌های انگیزش انقلابی اسلامی در من به وسیله نواب به وجود آمد و هیچ شکی ندارم که اولین آتش را در دل ما نواب روشن کرد».

نایت اسکین

ادامه مطلب ...

گوشه ای از کرامات حضرت زهرا علیها السلام (بمناسبت ازدواج‌علی(ع)بافاطمه(س))

کرامت عبارت است از «انجام کار خارق العاده با قدرت غیر عادی و بدون ادعای نبوت و یا امامت.» (1)

به عقیده اکثریت علمای مذاهب اسلامی - جز گروه اندکی از معتزلی ها - صدور کرامت از اولیای خداوند و به دست آن ها ممکن است. به قول دانشمندان «ادل دلیل علی امکان الشیی وقوعه; بالاترین دلیل بر امکان چیزی، وقوع و انجام آن چیز است.»

نایت اسکین

ادامه مطلب ...

جدول تناوبی مندلیف تا کجا ادامه خواهد داشت؟

آخرین بار ۴ عنصر جدید به جدول تناوبی مندلیف اضافه شد و ردیف هفتم این جدول را به پایان رساند. حال حدس و گمان‌هایی درباره‌ی کشف و ساخت دیگر عنصرها وجود دارد. عنصرهایی که به علت بالاتر رفتن عدد اتمی، خواص احتمالی آن‌ها با دیگر عنصرهای کشف شده بسیار متفاوت خواهد بود.  

نایت اسکین

ادامه مطلب ...

مغز بدون این مواد غذایی فلج می شود

ویتامین های B1، B9 و C ، کلسیم، منیزیم و روی غذای اصلی مغز هستند و کمبود این مواد عملکرد مغز را با مشکل مواجه می کند.
حافظه، یادگیری و توانایی شناختی مغز نیازمند آن است که مواد غذایی موردنیاز در اختیار این عضو پیچیده قرار بگیرد. در صورت کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مغز، عملکرد آن با اختلال جدی مواجه می شود.

نایت اسکین

ادامه مطلب ...

خطر حمله به گوشی های اندرویدی؛ اغراق یا واقعیت؟

مجله همشهری دانستنیها - یوسف اسفندیاری: امنیت سایبری بخشی جدانشدنی از اینترنت است که هزینه های گزافی خرج آن می شود. رسانه ها با چنان اغراقی درباره ویروس ها و بدافزارها صحبت می کنند که فقط به القای بیشتر ترس منجر می شود. در این مطلب می خواهیم به اغراق های مطرح شده در امنیت آن لاین نگاهی داشته باشیم و تهدیدهای واقعی را نشان بدهیم. شایعات و باورهای عامه را فراموش کنید. در این مطلب به شما نشان می دهیم که برای ایمن بودن در فضای سایبری باید چه اقداماتی کرد.

نایت اسکین

ادامه مطلب ...