.

.

دنیای واقعی «پوکمون گو»، پنهان از دیده ها

مجله همشهری دانستنیها - پوریا ناظمی: در جهان ما، در میان کوچه، پس کوچه های آشنای شهر ما، دنیاهایی دیگر، پنهان از دیده ها وجود دارند. در این جهان های تنیده در میان تار و پود آنچه واقعیت می نامیم، موجوداتی زندگی می کنند که برای مردمان عادی نادیدنی هستند. موجوداتی که از واقعیت های دیگر به جهان ما سرک می کشند و کسانی از جهان ما هستند که امکان دیدن آنها را دارند. جنگ هایی در میان واقعیت های مختلف و موجوات آنها در جریان است. شاید شما هم تاکنون سرنخ هایی از چنین نبردی را دیده باشید. این بار به اطراف خود با دقت بیشتری نگاه کنید.
ادامه مطلب ...

با این ترفندهای مخفی، یک تلگرام باز حرفه ای شوید (1)

این روزها تلگرام پای ثابت اپلیکیشن‌های موبایلی نصب‌شده روی گوشی‌های هوشمند ایرانیان است. همین محبوبیت باعث شده روزانه حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون این اپلیکیشن رد و بدل شود و خبرهای زیادی درباره‌اش مخابره شود؛ از شایعات مربوط به فیلتر شدن آن گرفته تا شایعاتی چون هک تلگرام و...
وب‌سایت جی اس ام: تلگرام در ابتدا پیام‌رسانی شبیه واتس اپ بود، اما به مرور زمان و با خلق ایده‌های نو توانست با رشدی فزاینده به یکی از مطرح‌ترین اپلیکیشن‌ها تبدیل شود. این اپلیکیشن هم اکنون یکی از سریع‌ترین، پرمخاطب‌ترین و ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های آنلاین است.
ادامه مطلب ...

با این ترفندهای مخفی، یک تلگرام باز حرفه ای شوید (2)

11- پیام‌های دریافتی را بدون آنکه فرستنده متوجه شود مشاهده کنید
در تلگرام نمایش دو تیک زیر هر پیغام به معنای خوانده شدن آن است. در صورتی که به هر دلیلی تمایل ندارید شخص مقابل از خوانده شدن پیغام مطلع شود چه باید کرد؟ برای این منظور در نسخه موبایل تلگرام ابتدا مسیر Settings > Notification and Sounds را طی کنید و روی Popup Notification تپ کنید.
ادامه مطلب ...

هزینه های پیام رسان های فوری از کجا تامین می شود؟

سرها در گریبان است و هر کس به کاری مشغول. وقتی از دور به آنها نگاه می کنی گمان می کنی سخت در بحر تفکر غرقند و سرگرم کاری بس مهم اما واقعیت این است که شهروندن هزاره جدید، اسیر نمایشگرهای نو با نورهای درخشان شده اند. در اتوبوس و مترو، میهمانی و اداره، هر جا که فکرش را بکنی اکثریت با آنهاست که موبایل و تبلت به دست، سر به زیرند و در دنیای خود سیر می کنند.
ادامه مطلب ...

تاریخچه و آداب و رسوم شب یلدا

ایرانیان نزدیک به چند هزار سال است که شب یلدا آخرین شب پاییز را که درازترین و تاریکترین شب در طول سال است تا سپیده دم بیدار می مانند و در کنار یکدیگر خود را سرگرم می دارند.

شب یلدا و جشن هایی که در این شب برگزار می شود، یک سنت باستانی است از زمانهای گذشته تا به امروز در میان ایرانیان مرسوم بوده است.

ادامه مطلب ...

نمونه سوالات جدید مفاهیم سوره صف

1- مراد آیه«أَفَلا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَ لَوْ کانَ مِنْ عِنْدِ غَیْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فیهِ اخْتِلافاً کَثیراً» کدام است؟

آیات قرآن تصدیق کننده و گواه یکدیگرند و اختلافی از نوع تناقض و تضاد در آنها نیست

ادامه مطلب ...

نمونه سوالات جدید بسوی مفاهیم قرآنی (سوالات دوره آموزشی سوره صف)

1- از کدام عبارت قرآنی می‌توان پیام زیر را برداشت کرد؟

دشمن برای خاموش کردن نور خداوند از راه‌های مختلفی استفاده می‌کند. یکی از راه‌ها «تهمت ارتجاع و کهنه گرایی» است. از این موضوع در قرآن با چه عنوانی یاد شده است؟   جواب  اساطیر الالین

ادامه مطلب ...