.

.

این گیاهان خانگی، هوای خانه شما را تصفیه میکنند!

وب سایت بدونیم: در سال ۱۹۸۹ ناسا تحقیقی در زمینه هوای پاک انجام داد. در این تحقیق گیاهانی که در تصفیه هوا موثر هستند تعیین شدند. همانطور که در تحقیق مشخص شده است، هوای داخل خانه دارای مقدار زیادی مواد شیمیایی مضر مثل بنزن، تری کلرواتیلن، آمونیاک و بسیاری مواد دیگر است. دانشمندان ناسا ادعا دارند که برخی گل های آپارتمانی سلاح باارزشی برای مبارزه با آلودگی های هوای داخل خانه هستند. برخی از این گیاهان می توانند ۸۵% از گازهای مضر را به خود جذب کنند و هوای داخل منزل یا دفتر کار را پاکسازی کنند.
ادامه مطلب ...

10 گیاه خانگی برای فرار از آلودگی هوا

ماهنامه مطب - ترجمه جوانه خانی: محققان ناسا با هدف بهبود کیفیت زندگی فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، گیاهان خانگی مختلف را در معرض مواد شیمیایی قرار داده و توانایی آنها برای حذف آلودگی هوا را بررسی کردند. ادامه مطلب ...

نحوه مراقبت از چشم های تان

وب‍سایت بدونیم: چشمان شما پنجره ای به سمت دنیا هستند، پس نگهداری و مراقبت از آن ها بسیار مهم است. کارهایی چون مراجعه به چشم پزشک، خواب کافی و استراحت دادن به چشم ها هنگام استفاده از کامپیوتر به سلامت چشم ها کمک بزرگی می کنند. چنانچه دچار مشکل بینایی هستید باید خیلی زود به چشم پزشک مراجعه کنید. اگر به سلامت چشم هایتان اهمیت می دهید مطلب زیر را بخوانید.

ادامه مطلب ...

چرا دانشجو یا دانش آموز تقلب می کند؟

خبرگزاری مهر - رویا سادات هاشمی: تقلب راه میان بری است که محصلان برای کسب نمره به سراغ آن می روند. تخلفی که رفته رفته وجه غیرقانونی بودنش را بین عموم از دست داده و افراد برای انجامش هر روز از ترفندهای جدید استفاده می کنند.
ادامه مطلب ...

با پیشرفته‌ترین شهرهای تکنولوژیک دنیا آشنا شوید

وب‌سایت تکرا - زهرا جانعلیزاده: پیشرفته ترین شهرهای دنیا از لحاظ تکنولوژی کدام ها هستند؟ در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد. شهرها مسیر حرکت به آینده هستند. بنا بر برآورد های سازمان بهداشت جهانی، تا ۳۵ سال آینده، دو سوم جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی خواهند کرد. این بدان معناست که ۲.۵ میلیارد نفر به جمعت شهر ها اضافه خواهد شد. در این میان، پیشرفته ترین شهرهای دنیا از لحاظ تکنولوژی بیشتر از قبل شکوفا خواهند شد. این شهر ها فرصت های بیشتری را برای این افراد به وجود می آورند.
ادامه مطلب ...

اینترنت چگونه ابداع شد؟

وب‌سایت دیجیاتو - امیر مستکین: دنیای کنونی، پر شده از اپلیکیشن های مختلف به همراه استارتاپ هایی که ارزشی میلیارد دلاری دارند. در چنین جهانی، اهمیت باغی به نام Rossotti که در قلب سیلیکون ولی واقع شده، چندان قابل لمس نیست؛ باغی که از سال ۱۸۵۲ تا کنون در مکان کنونی اش در خدمت رستوران و کافه های مختلف بوده و مردم برای سرگرمی خود در آن حضور پیدا کرده اند. این روزها البته نامش به «Alpine Inn» تغییر کرده، اما هنوز هم می توان افراد متفاوت را در آن مشاهده کرد. این باغ که در دهه های گذشته مقر کلوب موتورسواران«فرشته‌ های جهنم» بود، هنوز هم میزبان چندین نوع شخصیت مختلف و کاملاً متمایز از هم است.

ادامه مطلب ...

راهکار های مطالعه درس شیمی

این مقاله در مورد مطالعه شیمی هستش و به جرئت می تونم بگم کامل ترین و بهترین روش مطالعه شیمی هست تو کل ایران
به تمام نکات ریز و درشت تو این مقاله اشاره شده
خوب شروع کنیم با چند تا نکته

ادامه مطلب ...