.

.

آیا کتاب های کاغذی از مدرسه و دانشگاه حذف می شوند؟

شاید مهم ترین تحولی که کتاب های دیجیتالی ایجاد می کنند در زمینه آموزش است. هم اینک دانشگاه ها در کشورهای پیشرفته به این سمت می روند که به دانشجویان مهارت جست و جوی اطلاعات در اینترنت را بیاموزند به طوری که آنها بتوانند اطلاعات درست از نادرست را تشخیص دهند.

نایت اسکین

 استادان بهترین مرجع دانشجویان برای سنجش درستی اطلاعات هستند. خود استادان و نیز ناشرانی که در زمینه نشر کتاب های آموزشی کار می کنند هم این امکان را یافته اند که با سهولت بیشتری به دنبال کتاب های جدید بگردند و به دانشجویان معرفی کنند.

بسیاری از ناشران حوزه دیجیتال هم می دانند که چگونه با روش های جدید اعم از افزودن تصویر و غیره کتاب های دیجیتالی را حتی جذاب تر از کتاب های چاپی سنتی منتشر کنند. در نتیجه بسیاری از استادان در کشورهای پیشرفته تکیه بر یک کتاب یا جزوه در تدریس را کنار گذاشته اند و دانشجویان هم دیگر در مباحث درسی به یک کتاب مراجعه نمی کنند و از منابع مختلف استفاده می کنند.

مدارس هم مسیر مشابهی را می پیمایند. اخیراً آمریکایی ها به حذف کتاب های درسی چاپی توجه نشان داده اند. به نظر آنها در کشوری که همه با دنیای آنلاین آشنایی دارند، رفتن به سمت کتاب های درسی دیجیتال هم ضروری است. از نظر آنها وقتی می توان از کتاب های دیجیتال استفاده کرد، دلیلی ندارد که دولت و دانش آموزان زیر بار کتاب های درسی سنگین و گران بروند.

به این ترتیب در هزینه های آموزش هم صرفه جویی خواهد شد. در این مدارس تنها معلم است که کتاب درسی را به عنوان منبع در اختیار دارد و مطالب آموزشی از طریق لپ تاپ در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. معلمان هم تشویق می شوند که در سایت های موثق اینترنتی به دنبال اطلاعات برای درس خود بگردند.

به هر حال در دنیای وب این امکان هست که معلمان مطالب آموزشی و حتی بازی های آموزشی و برنامه های ویدئویی مناسبی که در سایت ها یافته اند را برای دانش آموزان هم به اشتراک بگذارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.