.

.

آموزش نرم افزار Deep Freeze

دیپ فریز چیست؟ Deep Freeze

Deep Freeze  یکی از محصولات شرکت  Faronics است .

این نرم افزار تمامی تغییرات سیستم رایانه را بعد از ریسیت کردن کامپیوتر، به حالت قبل برمی گرداند! مهم نیست که این تغییرات و تنظیمات توسط کاربر انجام شده باشد و یا ویروسها ویندوز را آلوده کرده باشند، فقط کافیست رایانه خود را ریستارت(Reset) کنید تا همه تغییرات به حالت اولیه خود باز گردد.

 

 شما بعد از اینکه ویندوز جدید را بر روی کامپیوترتان نصب کردید و همه تنظیمات مورد نیاز را انجام دادید و همه نرم‌افزارهای مورد نیاز را نصب کردید و خیالتان راحت شد که این ویندوز، ویندوزی است که جواب‌گوی تمام نیازهای  شما را می دهد، حالا کافی است آن ویندوز را با این نرم‌افزار Freeze کنید.(بعبارت دیگر منجمدش  کنیم).


نحوه‌ی نصب Deep Freeze:


نرم‌افزار Deep Freeze را از لینک زیر دانلود کنید و همانطور که گفتم، بعد از اینکه همه تغییرات لازمه را اعمال کردید،‌ آن‌را برای اجرا دابل‌کلیک کنید. (البته این به این معنی نیست که شما بعداً دیگر نمی‌توانید هیچ تغییری بر روی ویندوز بدهید، بعداً روش غیرفعال کردن این نرم‌افزار را هم توضیح خواهم داد)

قبل از اجرای مراحل نصب، حتماً همه پروژه‌های خود را ذخیره کنید و برنامه‌ها را ببندید، چون ویندوز خود به خود Reset خواهد شد و ممکن است اطلاعات شما از بین برود.

در مرحله اول باید تعیین کنید که قرار است کدام درایوهای هارد شما Freeze شوند.(در حین نصب برنامه) پیشنهاد می‌کنم تنها درایوی که ویندوز روی آن نصب شده است را Freeze کنید.(معمولا درایو C)

برای انتخاب یا عدم انتخاب یک درایو، چک‌باکس کنار آن را فعال یا غیرفعال کنید.
بر روی Install کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.
در سمت چپ گزینه I accept را انتخاب کنید و در سمت راست بر روی Next کلیک کنید.
در مرحله آخر هستید، تنها کافی‌ است بر روی Finish کلیک کنید تا نرم‌افزار نصب شده و ویندوز دوباره راه‌اندازی شود.
بعد از اینکه ویندوز دوباره بالا آمد، پیغامی مبنی بر اینکه آیا مایلید بر روی نرم‌افزار پسورد بگذارید یا خیر ظاهر می‌شود که بهتر است Yes را انتخاب کنید.
پسورد برای این است که کاربران نتوانند بدون خواست شما این نرم‌افزار را غیرفعال کنند و دوباره همان آش و همان کاسه!

(اگر این پنجره ظاهر نشد، مهم نیست، بعداً خواهم گفت که چطور پسورد برای نرم‌افزار تعریف کنید)
پس، بر روی Yes کلیک کنید و پسورد دلخواهتان را دو بار در کادرهای مربوطه تایپ کنید.

اگر به کنار ساعت ویندوز دفت کنید، یک آیکون خاکستری رنگ می‌بینید که نشانه فعال بودن این نرم‌افزار است. از این پس هر تغییری (حتی پاک کردن فایل‌های مهم یا Remove کردن نرم‌افزارها) در ویندوز انجام دهید، بعد از یک بار Reset شدن ویندوز، همه چیز سر جای خودش بر می‌گردد.

غیرفعال کردن نرم‌افزار
طبیعتاً به خاطر حساس بودن نرم‌افزار، نباید به همین راحتی‌ها بتوان آن‌را غیرفعال کرد و همین‌طور هم هست. برای غیرفعال کردن این نرم‌افزار باید کلید Shift را نگه داشته و با ماوس روی آیکن آن در نوار وظیفه (Taskbar) کنار آیکن ساعت کلیک کنید.
با این کار، پنجره‌ای باز می‌شود. اگر پسوردی تعریف کرده‌اید،‌ آن‌را وارد کنید، ‌در غیر این‌صورت فقط بر روی OK کلیک کنید تا محیط ساده و کوچک برنامه باز شود.

Freeze کردن ویندوز, آموزش کامپیوتر

برای این‌که نرم‌افزار را غیرفعال (Thawed) کنید، باید در تب Boot Control گزینه سوم یعنی Boot Thawed را انتخاب کرده و  OK کنید. حالا اگر یک بار ویندوز را Reset کنید، خواهید دید که بر روی آیکون نرم‌افزار در System Tray یک علامت قرمز رنگ چشمک می‌زند و این، به معنی غیرفعال بودن نرم‌افرار است. در زمان غیرفعال بودن نرم‌افزار، همه تغییرات همانند قبل، ثبت می‌شوند.(هر تغییری که لازم است بدهید)

با گزینه دوم (Boot Thawed on next n restarts) می‌توانید تعیین کنید که نرم‌افزار تا چند بار Reset شدن ویندوز، غیرفعال باشد. به طور مثال اگر عدد 5 را وارد کنید، کاربری که با کامپیوتر کار می‌کند، تا 5 بار می‌تواند ویندوز را Reset کند و تغییرات لازمه را اعمال کند، بعد از 5 بار، نرم‌افزار دوباره فعال می‌شود و ویندوز Freeze می‌شود.

و با انتخاب گزینه ی اول یعنی Boot frozen ویندوز فریز می شود.


اگر نتوانسته‌اید پسوردی برای نرم‌افزار تعریف کنید، با استفاده از تب Password و دو بار وارد کردن یک کلمه عبور، نرم‌افزار دارای یک پسورد می‌شود.

توجه: برای Remove کردن این نرم‌افزار از روی سیستم،(حذف آن) باید ابتدا به حالت Boot Thawed بروید (یعنی ابتدا نرم‌افزار را غیرفعال کنید و یک بار سیستم را Reset کنید) و سپس بر روی فایل نصب نرم‌افزار دابل‌کلیک کنید. در این حالت دکمه Install به Uninstall تبدیل شده است. بر روی ان کلیک کنید تا این نرم‌افزار پاک شود.(از طریق پنجره ی کنترل پانل گزینه ی Add or Remove Programs نیز برنامه قابل uninstall کردن می باشد.)

پیشنهاد می‌شود تنها برای کارهای ضروری این نرم‌افزار را غیرفعال کنید و بعد از غیرفعال کردن، حواستان باشد که قبل از اعمال تغییرات کاربران، دوباره آن‌را فعال کنید.

مطمئناً با استفاده از این نرم‌افزار اولاً نیاز به نظارت بسیار کمتر خواهد شد و ثانیاً مشکلاتی که موجب می‌شود دائماً ویندوز عوض شود، کمتر پیش خواهد آمد.

توصیه می شود در مکانهای عمومی مثل کافی نت ها کارگاههای کامپیوتر و... حتما" نصب شود.


لینک دانلود نرم افزار


لازم به ذکر است می توانید از لینک زیر آموزش کامل نرم افزار دریافت کرده و مورد استفاده قرار دهید.لازم است یادآوری شود که نرم افزار و آموزش آن زیپ شده اند(بخاطر کاهش حجم آنها) ابتدا بایستی برای استفاده آنها را از حالت زیپ(فشرده سازی) خارج نمایید.

لینک آموزش کامل نرم افزار

نظرات 1 + ارسال نظر
یک دوست دوشنبه 28 مرداد 1392 ساعت 23:14

موفق و سربلند باشید مر30

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.