.

.

انتخاب دامنه مناسب (Choosing a Suitable Domain)

نام دامنه انتخابی کوتاه باشد

تا جایی که امکان‌پذیر است نام دامنه خود را کوتاه انتخاب نمائید. البته این بدین معنا نیست که نام سازمان، شرکت و ... خود را نادیده بگیرید. شما می‌توانید قسمتی از نام شرکت و یا مخفف آن را بعنوان نام واحد انتخاب نمائید. بعنوان مثال اگر نام موسسه شما تحلیلگران عصر پویا می‌باشد، بهتر است بجای tahlilgaran-asr-pouya.com نام pouya.com و یا tap.com را انتخاب نمائید (پسوند مناسب را فراموش نکنید). توجه داشته باشید که استفاده از حروف اختصاری در بعضی موارد مناسب نیست.

 

نایت اسکین

 بخصوص اگر تعداد حروف اختصاری بیش از 4 کاراکتر باشد. در مجموع توصیه می‌شود که نام کوتاه انتخابی تان مفهوم باشد. اگر نام دامین کوتاه انتخابی شما با پسوندهای رایج مثل com. و net. قبلاً به ثبت رسیده‌اند و بخشی یا تمامی فعالیت وب‌سایت شما به کشور ایران ارتباط دارد، توصیه می‌شود دامنه کوتاه انتخابی خود را با پسوند ir. هرچه سریعتر به ثبت برسانید. در حال حاضر ثبت نامهای کوتاه با پسوند ir. نسبت به سایر پسوندها بیشتر امکان‌پذیر است. این عمل موجب می‌شود تا آدرس وب سایت شما بیشتر بیاد بماند.


انتخاب پسوند متناسب با فعالیت
بهتر است نام دامین انتخابی با معنی باشد و بیانگر نوع فعالیت سایت باشد. در این صورت دامنه بیشتر در ذهن باقی می ماند و همچنین مخاطب با مشاهده تطابق نام وب سایت با نیاز خود، نسبت به بازدید از سایت تمایل بیشتری خواهد داشت.


ثبت نام دامنه با پسوندهای رایج

اگر تصور می کنید نام دامنه ای که انتخاب نموده اید، ممکن است با پسوند های دیگر توسط افراد مختلف به ثبت برسد، بهتر است از همان ابتدا نام دومین انتخابی خود را با پسوند های رایج دیگر ثبت نمایید. اگر دامین خود را با پسوند com. انتخاب نموده‌اید، پسوندهای net. و org. را نیز ثبت و اگر تمامی و یا بخشی از فعالیت وب سایت به ایران مربوط می‌شود پسوند ir. را نیز به آن اضافه نمائید. این عمل موجب می‌شود تا در آینده وب سایت شما که با صرف هزینه و وقت ایجاد شده است، با وب سایت دیگری با همان نام، توسط مخاطبین اشتباه نشود.

روان و صریح بودن املای دامنه

املای نام دومین شما بهتر است به گونه‌ای باشد که بصورت شفاهی به راحتی قابل انتقال باشد و یا حداقل نیاز به هجی (spell) کمتری داشته باشد. ممکن است شما آدرس وب‌سایت خود را بصورت شفاهی به دوست خود اعلام نمائید و آدرس وب سایت شما املای سختی نیز داشته باشد، بطوری که به گونه‌های متفاوتی بتوان آن را تایپ نمود. در این حالت این احتمال وجود دارد که دوست شما موفق به بازدید از وب سایت شما نشود و یا به اشتباه وارد سایت دیگری شود.
برای مثال: www.2net.com را می توان به صورت www.twonet.com و www.tonet.com نیز نوشت که در صورت عدم اطلاع از spell دقیق ممکن است وارد سایت مورد نظر نشود.


طراحی سایت

یکی از اهداف طراحی سایت  بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو، بهینه سازی موتورهای جستجوگر SEO (یا سئو) و رعایت استاندارهای W3C می‌باشد. صفحات ایجاد شده توسط واحد طراحی سایت پارس دیتا علاوه بر جذابیت در طراحی، به دلیل رعایت نکات مورد توجه برای موتورهای جستجو و رعایت استاندارد های W3C در XHTML و CSS، رتبه رنکینگ بالایی در نتایج موتورهای جستجو خواهند داشت. وب سایت هایی که با توجه به استاندارد W3C در XML و CSS طراحی می‌شوند رنکینگ بالاتری داشته و در معرفی به موتورهای جستجو موفق ترند.

از دیگر مزایای سایت های طراحی شده می توان به Cross Browser  بودن آنها (پشتیبانی در تمامی مرورگرها) اشاره کرد. Cross Browser بودن یکی از مهمترین معیارها در طراحی سایت است که متاسفانه اغلب رعایت نمی‌شود و باعث می‌شود صفحه سایت در همه مرورگرها به صورت صحیح نمایش داده نشود، این مزیت در پارس‌ دیتا با جدیت و دقت بالا رعایت می‌شود. درخواست سفارش طراحی وب سایت شما توسط واحد طراحی، تحلیل و آنالیز خواهد شد تا کلیه مواردی که روی رتبه سایت شما (seo - سئو) در موتورهای جستجو تاثیر دارد مانند لینک های مرتبط، بررسی و پیاده سازی شود. پس از ثبت سفارش طراحی صفحه (طراحی سایت)، اطلاعات مورد نیاز از شما خواسته می شود تا بر اساس آنها نسبت به ساخت صفحات وب سایت شما اقدام شود.

طراحی سایت به دو صورت طراحی سایت داینامیک و طراحی سایت استاتیک انجام می‌شود. در صورتی که طراحی سایت شما به صورت داینامیک باشد، می‌توانید محتویات آن را به صورت آنلاین مدیریت نمایید، اطلاعات آن را تغییر دهید، اخبار منتشر کنید، رای گیری و نظر سنجی داشته باشید، فرم هایی برای دریافت اطلاعات ایجاد کنید و از بسیاری از امکانات دیگر در سایت خود استفاده نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.