.

.

خواص شگفت انگیز معجزه آسای جوانه گندم

جوانه گندمیکی از ترکیب‌های کاملا طبیعی و مقوی برای تقویت محیط قلیایی بدن است. هنگام رشد می‌توان از گیاه جوان گندم با نام علمی تریتیکوم آستیوم استفاده کرد. حتی می‌توان گندم را در منزل هم کاشت و سپس از جوانه‌های آن استفاده کرد.

نایت اسکین

 یک هفته پس از جوانه زدن گندم‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. گیاه گندم مزه بسیار تلخی می‌دهد. بنابراین باید آن را در معرض نور غیر مستقیم خورشید قرار داد. فراموش نکنید که اگر گیاه گندم را مستقیما در معرض نور خورشید قرار دهید، مزه آن تلخ‌تر خواهد شد.

اگر گندم را داخل خاک کاشته‌اید، حتما تهویه مناسب فضا و تراکم گندم‌ها را در نظر داشته باشید تا قارچ‌ انگلى‌ در آن رشد نکند. این ترکیب طبیعی که از سبزه گندم تهیه می‌شود از نظر خوراکی کاملا مقوی و سالم است. این ترکیب دربرگیرنده موارد زیر است:

ویتامین آ و ای، انواع ویتامین ب، آهن، روی، سلنیم، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، سدیم

علاوه بر تمام موارد فوق، می‌توان آن را منبع غنی پروتئین نامید. به طور خلاصه، سبزه گندم سرشار از آنتی اکسیدان، مواد معدنی، ویتامین‌ها، فیتوکمیال و آنزیم‌ها است که می‌تواند جریان خون و را کبد از آلودگی پاکسازی کند.

سبزه گندم همچنین حاوی آنزیم‌های ضد سرطان است که در بدن تاثیر مثبتی از خود به جای می‌گذارد. سبزه گندم همچون تمام گیاهان حاوی سبزینه یا کلروفیل است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها به بدن کمک می‌کند. کلروفیل تنها از طریق فتوسنتز تولید می‌شود.

اکسیژن از دیگر عناصر مورد نیاز بدن است، چرا که مغز به تنهایی بیش از 25 درصد اکسیژن موجود در بدن را مصرف می‌کند تا بتواند سلامت کلی بدن را تامین کند.

بدن برای اینکه به درستی عمل می‌کند به ph بین 7.35 تا 7.45 نیاز دارد. این ترکیب قلیایی به بدن کمک می‌کند تا با مبارزه با قدرت اسیدی میانگین را حفظ کند. سبزه گندم را به دلیل مزه تلخ آن می‌توان با آب نارگیل، موز یا آناناس ترکیب کرد.

اسموتی نارگیل، آناناس و سبزه گندم

120 میلی لیتر آب گرفته شده از سبز گندم تازه

2 فنجان آناناس

120 میلی لیتر آب نارگیل

2 عدد موز کوچک

اندازه 1 فنجان اسفناج

همه موارد را داخل همزن ریخته و آن‌ها را خوب هم بزنید. توجه کنید که اسفناج را آخر از همه اضافه کنید. سعی کنید بلافاصله پس از مصرف آن را استفاده کنید.


جوانه گندم جزء آن دسته از مواد غذایی است که متاسفانه خانواده‌ها به میزان کافی از آن استفاده نمی‌کنند. این درحالی است که جوانه گندم سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی ضروری برای بدن مانند ویتامینA است.
ویتامین A موجود در جوانه گندم باعث افزایش قوه بینایی، سرعت رشد کودکان، شادابی پوست و سلامت ریه و گلو می شود.
از سوی دیگر مصرف جوانه گندم خستگی مفرط، ضعف و بی حالی را کاهش می‌دهد. ویتامین B1 موجود در جوانه گندم نیز، برای تعادل سیستم عصبی ضروری است.
همچنین جوانه گندم در رفع بی‌خوابی، بروز یائسگی زودرس، اختلالات قلبی و دیابت هم می‌تواند مفید و مؤثر باشد.
بنا بر توصیه متخصصان، کسانی که از سوء تغذیه رنج می‌برند  یا منع استفاده از سبزی‌ها را دارند، می‌توانند با تهیه جوانه گندم و مصرف مداوم آن، از کمبود  ویتامین‌ها و املاح معدنی طبیعی بدن جلوگیری کنند.

نحوه استفاده:
هم مصرف خوراکی دارد و هم از ماسک آن استفاده می گردد.

خواص:

پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامین E و ویتامین های گروه B است.
ویتامین E امروزه به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود . سلنیوم و منیزیوم موجود در جوانه گندم، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است.
به اعتقاد برخی از متخصصان پوست و مو ، جوانه گندم در درمان ریزش مو ، رفع شوره سر و انواع جوش صورت و ناراحتی های پوستی موثر است .
به اعتقاد برخی از متخصصان پوست ، مو و زیبایی، جوانه گندم در درمان ریزش مو، رفع شوره سر و رفع انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است و بدین منظور می توانید از ماسک جوانه گندم استفاده نمائید که موجب شادی و طراوت و روشنی پوست می شود. به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده و به مدت ۱۵_۲۰ دقیقه روی پوست صورت بگذارید.
همچنین کسانی که از یبوست، خستگی و بی حالی، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می برند، باید از این ماده غذایی کمک بگیرند.
در واقع جوانه ها مواد غذایی هستند که با روند طبیعی رشد و تولیدشان، در گروه سبزی ها، آن هم با ارزش غذایی بالا از نظر ویتامین ها و املاح محسوب می شوند.
در سنین مختلف، مردان بین ۱۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از زنان به پروتئین و ویتامین های ب۶ ، ب۱۲ ، آ و اسید فولیک و املاح کلسیم، فسفر، روی و ید نیاز دارند. اما در خصوص زنان باردار و خانم های شیرده، بالاترین نیازهای غذایی، در نظر گرفته شده و حتی در مواردی از مقدار مصرف مردان نیز به مراتب بیشتر است.
در سنین بالا به علت تحرک کمتر، نیاز بدن به انرژی کاسته شده، ولی در مقابل نیاز به ویتامین ها، املاح و پروتئین افزایش می یابد. با مصرف جوانه های مختلف می توانید مقدار قابل توجهی از ویتامین های ب را به بدن برسانید. توجه به این موضوع که تامین ویتامین های ث و ای، بتاکاروتن و سلنیوم می تواند از اکسیداسیون چربی ها در بدن جلوگیری کند و نیز تأمین منیزیم می تواند فشار خون را کنترل نماید، به نقش مهم جوانه ها و گنجاندن آنها در برنامه غذایی روزانه بیشتر پی می بریم.

 پودر جوانه گندم سرشار از ویتامین C و E است. از همین‌رو یک ضد‌لک قوی به شمار می‌رود و مصرف آن به صورت خوراکی یا ماسک، از ایجاد لکه‌های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌کند.

 همچنین پودر جوانه گندم، خاصیت نرم و مرطوب کنندگی دارد و برای پوست های خشک مفید است. از بروز چین و چروک های ریز ناشی از خشکی پوست ممانعت می کند و در واقع یک ضدچروک قوی نیز به حساب می آید.

به همین دلیل امروزه از جوانه گندم و عصاره آن در تهیه انواع کرم ها و لوسیون های بهداشتی استفاده می شود.برای لطافت پوست، یک قاشق غذاخوری جوانه آسیاب شده گندم را با یک عدد زرده تخم مرغ بخوبی مخلوط کنید تا حالتی خمیرشکل به دست آید. این ماسک را نیم ساعت روی پوست قرار دهید.

در این مدت باید به هیچ عنوان عضلات صورت را تکان ندهید. سپس صورت را پاک کرده و با آب ولرم بشویید.ماسک جوانه گندم علاوه بر لایه برداری پوست و پیلینگ، ماسک شاداب کننده پوست است. جوانه گندم را در ظرفی ریخته، آن را آسیاب و کاملا خرد کنید.

مقداری شیر را به آرامی اضافه کنید تا قوام خمیری شکلی پیدا کند. پوست را بشویید و پس از بخور دادن پوست، ماسک آماده شده را با حرکات دورانی و از پایین به بالا روی پوست بمالید و با حرکات چرخشی و دورانی ماساژ دهید و پس از ۱۰ دقیقه صورت را با آب بشویید.

برای سفت کردن پوست و رفع چروک آن، از جوانه گندم همراه گل همیشه بهار و آووکادو استفاده کنید. یک قاشق پودر جوانه گندم را با مقداری عرق گل همیشه بهار مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید سپس عسل را به آن اضافه کنید و به مدت نیم ساعت روی پوست تمیز قرار دهید و سپس با آب ملایم بشویید.

ابتدا چهار قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را کاملا له کنید، نصف میوه آووکادو را نیز رنده کرده و با جوانه گندم مخلوط و سپس سه قاشق غذاخوری آرد و یک عدد سفیده تخم مرغ را نیز اضافه کرده و با شیر مخلوط کنید. مایع به دست آمده را روی پوست کاملا تمیز قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

برای شفافیت و طراوت پوست، ماسک جوانه گندم و ماست نیز موثر است. یک قاشق پودر جوانه گندم را با مقداری ماست تازه (اگر پوست چرب دارید، از ماست کم چرب استفاده کنید) مخلوط کرده و روی صورت بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه پوست را با آب ولرم پاک کنید.

با ماسک جوانه گندم لک های روشن صورت را نیز می توان درمان کرد. برای تهیه این ماسک کافی است دو قاشق جوانه گندم را با مخلوط کن آسیاب کنید و سپس آن را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و خمیری تهیه کنید.

این خمیر را روی صورت بکشید و اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند سپس این ماسک را از صورت خود برداشته و آن را بشویید.

نظرات 1 + ارسال نظر
فهیمه شجاعی پنج‌شنبه 12 فروردین 1395 ساعت 10:36

با عرض سلام و احترام
تشکر بابت سایت جالب و آموزنده تون

ببخشید خواستم یک نظری بهتون بدم ، با توجه به اینکه در دوران کنونی علاقه نوجوانان و جوانه به مسائل ریاضی ، رشته های تحصیلی آن و مسائل آموزشی درباره طراحی و معماری افزایش یافته ، خواسم پیشنهاد بدم بخشی جداگانه را با عنوان ریاضیات و معماری راه اندازی کنید. من 23 ساله لیسانس مهندسی عمران هستم و میخاستم در صورت توافق شما اگر این بخش را راه اندازی کردید باهاتون همکاری کنم و مطالبی راجع به علم ریاضیات و اعداد ، فرمول ها ، طراحی سودوکو ، دانستنی ، معمای ریاضی ، نقشه های طراحی و معماری ساختمان ، آشنایی با رشته های ریاضی و ... برای شما بفرستم . ممنون

با سلام ،ما از پیشنهادهای خوب و آموزنده ِی کاربران استقبال می کنیم.شما می توانید مطالبتان به آدرس زیر ارسال نمایید. با تشکر arj44
pay_zey@yahoo.com

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.