.

.

سوالات دوره دین و زندگی پایه دوازدھم

1- احکام دینی« از کدام پایه آغاز شده است؟
پایه دوم ابتدائی

2- احکام کتاب دین و زندگی در کدام یک از دسته بندی ها ارائه نشده است؟
ورزش، ارتباطات، فرهنگ

3- از اهداف بخش تمدن در کتاب دین و زندگی پایه دوازدهم نیست؟
شناخت جامعی از عوامل انحطاط تمدن غرب

4- ایجاد تمدن اسلامی وظیفه چه کسانی است؟
همه مسلمانان

5- برای تقویت و توجه و عمل به احکام الهی چه روشی را باید به کار گرفت؟
ج( گزینه های الف وب

6- پاسخ به پرسش » اعتقاد به توحید و جهان آخرت چگونه بر شکل گیری یک تمدن اثر می گذارد« مبتنی بر آموخته های کدام درس است؟

الف( درس سوم

7- چالش هایی که در تبیین عدالت در جامعه ممکن است پدید آید کدام است؟
ب( تبیین دقیق معیار با هدف مطالبه گر کردن دانش آموزان

8- چرایی این سوال که چرا برخی از معیارها در درس دهم تبیین نشده است در کدام گزینه نیامده است؟
ب( در اولویت نبودن این معیارها
10- چگونه با وجود حکومت های ظالمی چون بنی امیه و بنی عباس تمدن آن دوران را اسلامی می نامیم
ب( تمدن اسلامی به همت مسلمانان پدید آمده

11- عبارت » وسطا« در آیه »و جعلناکم امه وسطا« به چه نکته ای اشاره دارد؟           
هر دو مورد

12- عبارت »لقد کتبنا« در آیه لقد کتبنا فی البزبور ان الارض یرثها عبادی الصالحون اشاره به چه نکته ای دارد؟
هر دو مورد

14- علت پرداختن به تمدن جدید در کتاب چیست؟
به دلیل زندگی در دل این تمدن

15- فلسفه پاداش بسیار برای یک کا کوچک یا غذاب فراوان برای آن با تبیین کدام موضوع ممکن است؟
ترسیم و فهم رابطه مدت زندگی دنیا و زندگی ابدی

16- فلسفه چهار درس انتهای کتاب چیست؟
ج( پاسخ به سوال نقش دین در دنیای معاصر

17- کدام گزینه در خصوص بخش برداشت درست است؟
ج( در آزمونها از آن سوالی داده نمی شود

18- کدام یک از آثار ترجیح مطلق بیان احکام فلسفه بر بیان احکام نیست؟
الف( خارج شدن از حالت تعبد

19- کدام یک از تمدن ھای زیر فاقد جھان بینی بوده است؟
هیچ کدام

20- کدام یک از موارد زیر از ملاک های انتخاب احکام کتاب درسی نیست؟
ج( اشتراک میان جنسیت های مختلف.

21- گرایش عمده در موضوع احکام دینی در دوره دوم متوسطه کدام است؟
ج( هر دو مورد

22- مصرف گرایی نتیجه بی توجهی به کدام معیار است؟
الف( معیار اول

23- منشا اعتقاد به اینکه احکام الهی مجموعه ای از منع ها است چیست؟
ج( گزینه های الف و ب

24- نوع مواجهه دبیر با چالش ایی که در تبیین عدالت در جامعه ممکن است پدید آید ،کدام است؟
تبیین دقیق معیار با هدف مطالبه گر کردن دانش آموزان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.